Trening na masę, te kroki uczynią Cię najlepszym.

fitness-818722_1280

Tak wiele osób przychodzących na siłownię już po pierwszych wizytach chciałoby widzieć ogromne efekty. Jednak na nie trzeba czasem poczekać. To prawda, że odpowiedni trening na mase może przynosić pożądane rezultaty. Jednak aby zwiększać wielkość swoich mięśni należy również pamiętać o najważniejszych zasadach, które będą zapewniać dobre wyniki.

Już na wstępie każdy musi zdawać sobie sprawę, że trening na mase rozpoczyna się w naszej kuchni. To chyba naturalna rzecz, że aby chcieć mieć większe mięśnie należy zjadać więcej kalorii niż w dotychczasowym, typowym dniu. Bardzo dobra zasada dotyczy tego aby na każdy kilogram ciała dawać od około od 2 do około 3gram białka i od około 5 do 6 lub 6,5 gram węglowodanów. Warto zaczynać od tego poziomu. Później z biegiem czasu można to wszystko dostosować pod swoje własne preferencje. Aby trening na mase był skuteczny należy również ograniczać spożywanie nasyconych tłuszczów, warto je w tym czasie jak najbardziej zminimalizować.

W trakcie ćwiczeń aby osiągać rezultaty trzeba ciężko trenować. Ciężary z którymi należy ćwiczyć powinny stanowić od około 75% do 80% maksimum ciała. Trening na mase to z pewnością kulturystyka. Na pewno nie jest to trójbój siłowy gdzie cały czas trzeba się starać trenować z maksymalnymi ciężarami aby wyczerpywać resztki swoich sił po około dwóch lub trzech powtórzeniach.

Nasze ćwiczenia to przede wszystkim podstawowe ruchy. Trening na mase zależy w dużej mierze od nas. Przede wszystkim siłę a także masę mięśni warto zwiększać przy wykorzystaniu tych elementarnych ćwiczeń. Na pewno do nich trzeba zaliczać wyciskanie sztangi, przysiady, martwy ciąg, uginanie ramion lub przedramion. Ten zestaw ćwiczeń dotyczy tak grup mięśniowych jak klatka, nogi, plecy, barki, bicepsy. Tak wiele osób nie lubi tego rodzaju zestawu treningowego bo po prostu jest on bardzo wyczerpujący. Jednak tak naprawdę on może zapewniać największe rezultaty i postępy.

Przerwa także ma znaczenie. Trening na mase wiąże się z pewnością z odpowiednią ilością odpoczynku. Przede wszystkim warto stawiać na ich mniejszą ilość. Tutaj czas trwania powinien się mieścić w granicach od około 1minuty do półtrora minuty. Taka przerwa może z pewnością dawać właściwy czas na zregenerowanie przemęczonych mięśni, złapanie swojego oddechu.

Odpoczynek i regeneracja. O tym także należy pamiętać. Po ciężkim treningu na siłowni trzeba zapewnić odpowiednią dawkę snu. Warto na niego poświęcić od przynajmniej 7 o 8 godzin dziennie. Bez przestrzegania zasad tego typu nie będzie można liczyć na to, że w sposób właściwy będziemy zwiększać masę mięśniową.

W okresie cyklu treningu na masę należy ograniczać do minimum inne dyscypliny aktywności fizycznej. To w dużej mierze może skutkować tym, że ograniczać będziemy ich naturalny wzrost. Ciężko jest w tym przypadku zachować prawidłową wagę ciała. Na ten czas warto postawić na jeden plan, który będziemy realizować systematycznie i bez żadnej przerwy.

Leave a Comment.