Ćwiczenia na poręczach – pokaz siły i sprawności

12 Views Comment Off

Gimnastyka sportowa to dziedzina sportu, która w efektowny wizualnie sposób łączy sprawność fizyczną, siłę mięśniową i niezrównaną koordynację ruchową. Olimpijska forma aktywności fizycznej zrodziła się już w starożytności – epoce, w której tak istotna wydawała się być pielęgnacja ciała, a w tym utrzymywanie jego kondycji na najwyższym poziomie. To co zewnętrzne – ciało – i to, co wewnętrzne – dusza – nierozerwalnie się ze sobą łączyło i niemożliwy być pełen dobrostan wyłącznie jednego z powyższych elementów. Zgodnie z antyczną myślą, gimnastyka sportowa spaja sprawność ruchową z wyjątkowymi doznaniami estetycznymi, a konkurencją, która wydaje się w szczególny sposób przyciągać uwagę są ćwiczenia na poręczach.

Ćwiczenia na poręczach to prawdziwy pokaz siły i sprawności doskonalonych przez lata. Na pierwszy rzut oka mogłoby wydawać się, że efektowna konkurencja angażuje przede wszystkim mięśnie ramion oraz przedramion. W rzeczywistości jednak ćwiczenia na poręczach są znacznie bardziej skomplikowane i wymagają idealnie skoordynowanej pracy całego ciała, które szkoliło się i wzmacniało podczas wieloletnich, intensywnych treningów.

Choć w opinii społecznej funkcjonuje przekonanie, że ćwiczenia na poręczach to raczej męska konkurencja, świat gimnastyki sportowej pozostaje otwarty na kobiety pragnące przełamywać stereotypy. Nie ulega jednak wątpliwości, że aby osiągnąć gimnastyczną perfekcję konieczne są długie ćwiczenia i wieloletnie, cierpliwe treningi pod okiem wyszkolonych specjalistów. Ćwiczenia na poręczach pociągają za sobą pewne wyrzeczenia, jednak – warto o tym pamiętać – gimnastyka sportowa rozwija nie tylko ciało, a również psychikę, ułatwiając codzienne funkcjonowanie w wielu dziedzinach życia.

Oczywiście – podobnie jak w przypadku szeregu innych form aktywności fizycznej – przygodę z gimnastyką sportową najkorzystniej jest rozpocząć we wczesnym dzieciństwie. Dziecięcy układ kostno-szkieletowy jest wówczas najbardziej podatny na rozwijanie elastyczności i ruchomości stawowej, dlatego też opanowanie szeregu umiejętności wydaje się być znacznie prostsze, aniżeli w późniejszym czasie. Ćwiczenia na poręczach nie są jednak konkurencją wprowadzaną tuż po rozpoczęciu treningów przez najmłodszych. Niełatwa dyscyplina wymaga pewnego przygotowania i wprowadzenia w świat gimnastycznych akrobacji. Ćwiczenia na poręczach rozpoczyna się wówczas, kiedy trener uzna, że jego podopieczny jest już na to gotowy.

Jednak, czy uprawiając gimnastykę sportową zyskuje się wyłącznie możliwość rozwoju sprawności ruchowej, zdolności koordynacji, rozciągliwości i elastyczności stawowej? Z pewnością nie! Wyjątkowa gimnastyka oddziałuje na znacznie więcej aspektów ludzkiego życia. Regularne treningi pozwalają nauczyć się systematyczności, obowiązkowości i dyscypliny. Podporządkowanie trenerowi uczy pokory, a jednocześnie pokazuje, jak skutecznie współpracować. Utrzymywanie optymalnej dla organizmu diety pozwala zachować zdrowie na dłużej, a prezentowanie umiejętności przed publicznością pomaga walczyć ze stresem i tremą.

Ćwiczenia na poręczach – pokaz siły i sprawności
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

About the author

Archiwa