Cała prawda o treningu w warunkach domowych – korzyści i niekorzyści z tego wyboru

sport-1244925_1280

Na pewno nikogo nie należy przekonywać do tego, że aktywność fizyczna w życiu każdego z nas jest bardzo ważna. To właśnie ona może przynosić pozytywne rezultaty nie tylko pod względem zdrowia fizycznego ale także psychicznego. Ile jest osób tyle jest opinii na temat ulubionego sportu – jedni lubią bieganie, inni zaś poświęcają swój czas na wspinaczkę górską. Jest jednak grupa entuzjastów lubiących robić swój trening na siłowni. Nie wszyscy decydują się na to aby iść gdzieś do klubu a swoje ćwiczenia bardzo chętnie wykonują w zaciszu swojego domu. Takie rozwiązanie ma zarówno swoje wady i zalety.

Zaleta numer jeden trenowania w domu to z pewnością ciekawy pomysł na to aby zacząć właściwie trening początkującego. Warto się zdecydować na wykonywanie najbardziej przydatnych ćwiczeń m.in. przysiady, pompki oraz podciąganie na drążku. To właśnie za ich sprawą będziesz mógł wzmocnić swoje mięśnie. Na samym początku możesz mieć problem aby wyruszyć na salę treningową – wstydzisz się swojej kondycji, nie będziesz chciał się skompromitować przed innymi osobami. Kiedy jednak w warunkach domowych wykonasz właściwy trening nabierzesz siły, która pozwoli Ci pójść na siłowni w najbliższym czasie.

Zaleta numer dwa treningu w domu to z pewnością fakt, że będziesz mógł zaoszczędzić swój cenny czas. Ćwiczenia w domu trwają zazwyczaj, tak mniej więcej około 30 minut do 90minut – uzależnione jest to od poziomu twojego zaawansowania. Taka sama liczba czasu upłynie jeśli się zdecydujesz na trening w klubie. Jednak musisz wziąć wzmiankę na to, że nie będziesz musiał tam dojechać ani przestać kilku minut w korku w zależności od natężenia ruchu w danym momencie.

Zaleta numer trzy to niezawodność. Trening w zaciszu domowym możesz wykonywać kiedy tylko chcesz. Nie musisz się przejmować tym, że w jakimś dniu siłowni będzie nieczynna. U siebie w domu taki trening wykonasz kiedy tylko będziesz chciał. Nie musisz się przyglądać temu, że akurat w danym momencie jest święto i klub został zamknięty.

Zaleta numer cztery to oszczędność pieniędzy. Sprzęt do siłowni w domu kupujesz tylko raz – ewentualnie później w miarę swojego postępu dokupujesz dodatkowe kilogramy. Jednak kiedy jesteś początkującym podstawowy sprzęt przyda Ci się najbardziej – chodzi tutaj oczywiście o ławkę płaską, hantle i kilka odważników. Jeśli kupisz używany sprzęt to nie będziesz musiał się liczyć ze zbyt dużym kosztem. Zauważ, że karnet na siłownię to koszt miesięczny w granicach od 70 do 100zł. Do tego także będziesz musiał doliczać dojazd na sale.

Wada treningu u siebie w domu numer jeden to brak asekuracji i fachowej pomocy profesjonalisty. W klubie masz większą szansę na to, że ktoś bardziej doświadczony powie Ci iż jakieś ćwiczenie nie wykonujesz prawidłowo technicznie. U siebie w domu się tego nie dowiesz i będziesz powielał swoje błędy.

Wada treningu u siebie w domu numer dwa to problem z motywacją. Zapisując się na siłownię możesz liczyć na to, że trener personalny lub grupa do której się zapiszesz w pewien sposób wpłynie na intensywność twojego treningu. Ćwicząc w zaciszu domowym nie ma takiej możliwości.

Leave a Comment.